Declaraţie de venit

Cu mâna pe inimă, că puşcă n-am, declar statului Republica Moldova că venitul familiei, 9000 lei, din februarie 2010, este utilizat la:

  • achitarea chiriei, apartament nemobilat – 2500
  • plata serviciilor comunale – 2500
  • plata pentru grădiniţa, 2 copii  – 1000
  • cheltuieli pentru medicamente de răceală – 1000
  • benzină pentru a duce copii la grădiniţă cu scopul de a fi mai educaţi şi mai utili ţie în viitor, statul meu iubit, pentru activitatea mea şi soţiei în slujba ta – 1500
  • altele (taxe, tot la stat) – 500.

35 banutiLa moment mi-au rămas în portmoneul familiei 35 de bani pe care am să-i utilizez cu mare grijă, câte 1,13 bănuţi în fiecare zi, 31 de zile. Pentru brânzicile de toate zilele “big lapic”, un pachet de lapte, o pâine, fasole, cartofi, varză, fructe, prânzul ziua în oraş, reparaţia maşinii, încălţăminte, haine, cadou de ziua soţiei, teatru, cărţi, anticoncepţionale. Carne n-am să cumpăr, ziceam că n-am puşcă pentru a fura de undeva ;-)

Totodată, folosindu-mă de moment, ţin să te mulţumesc sincer pentru mai multe chestii actuale şi istorice.

Mulţumesc pentru faptul că gazifici satele şi acum nu trebie să am grijă de căldura părinţilor – au gaz drept în sobă, bani de-ar fi. Personal i-am ajutat să acumuleze 12.000 de lei în 2001 ca să ajungă para albastră la ei în casă şi tu să te lauzi la televizor.

Mulţumesc şi pentru că, plătind impozite, nu mici, m-ai pus şi am achitat 3 operaţii la abdomen şi sejurul din terapia intensivă anexat operaţiilor, vreo 10-15000 mii acolo. Drept că a fost asta mai demult, vreo 5 ani în urmă. Nu chiar la preţurile din ziua de azi.

Mulţumesc că-mi dai fericita ocazie să plătesc pentru a merge numai prin borţi şi că n-ai făcut nimic drumuri de zeci de ani de zile. Că plătind impozite pe venit, fondul social, părinţii primesc 600 lei pensie.

Mulţumesc că toate mărfurile din Moldova costă de 2-3 ori mai mult ca-n restul lumii. Mulţumesc că banii veniţi de la gastarbeiteri îi mulgi din noi şi-i cari cu vagonul de aici prin drujii tăi.

Mulţumesc aparte pentru protecţia mea din partea poliţiei. Mai în detalii? Pentru arestul preventiv de acum 20 ani, unde leitenantul Burcă (n-am să-l uit în veci) mi-a făcut aşa un tratament, că 10 ani după aceea nu mă băgam în locurile unde nu era nimeni, ca să am martori că nu eu am furat, dacă ceva. Mulţumesc şi că m-ai reţinut pe stradă acum 8 ani, la o razie în regiunea McDonald`s-ului, când s-a împuşcat un şef de piaţă din Bălţi şi m-ai cărat la comisariatul general unde am stat cu mâinile în sus ca un copil din clasele primare. Vreo 5 ore cu mâinile-n sus nu-i chiar aşa mult, comparativ cu ceea ce li s-a întâmplat altora. Fac abstracţie de la alte momente, ne-pedagocice ale tratamentului aplicat de protectorii mei. Şi să mă scuzi că în noaptea de 7 aprilie 2009 n-am fost în piaţă, am plecat pe la 8 seara, nevoit să mă duc să-l iau pe cel mai mic din fundul Ciocanei. Apoi, mă gândisem că la 11.30 nu mai este nimeni acolo, am greşit.

Încă odată – ţin să te mulţumesc sincer pentru marea grijă ce mi-ai purtat-o şi ai să mi-o mai porţi. Viitorul acesta luminos mi l-ai construit cu mare grijă de când mă ţin minte, dar mai ales în ultimii 10 ani. Sper că ai s-o ţii tot aşa. Cred că vei lua în seamă şi de generaţia în creştere şi ai s-o foloseşti în acelaş stil. Mulţumesc sincer că nu-mi dai nici o şansă ca, muncind zilnic, fără ajutorul cuiva de peste hotare, să am o viaţă mai bună.

Eu, la rândul meu, mă oblig să nu te trădez, să te apăr pân la ultima picătură de sânge, să muncesc pentru tine şi să mă bucur de puţinele momente plăcute din viaţă pe care mi le fac singur, fără ajutorul tău. Banditule!

Cu respect,
Al Tău Cetăţean

P.S. Blea, tare m-am mai enervat, nu mi-o ajuns bani la cantină! Documentul este imaginea anexată

0

 

Texte asemănătoare:
Declaraţie cu privire la escaladarea situaţiei social-politice din Moldova după alegerile parlamentare 5 aprilie 2009 - 9 Aprilie 2009 — Exprimându-ne îngrijorarea faţă de agravarea situaţiei...

 

82 comentarii, opinii şi altceva.

  • trecator, 18/03/2010 @ 16:46

    ma semnez sub fiecare cuvint. 100% adevar. multumim pentru asa ‘viata’.

    [Răspunde]

  • dumitru, 18/03/2010 @ 19:05

    cît adevăr şi chiar m-am regăsit în multe din rîndurile acestea. articol de 10!

    [Răspunde]

  • nicu, 18/03/2010 @ 21:02

    da

    [Răspunde]

  • Hannah, 18/03/2010 @ 21:54

    Spuneti-mi unde e mai bine si ma duc acolo. In alte tari poate salarii sunt mai mare, dar si costul e corespunzator si taxe, care se maresc in fiecare an si cei noi care apar….nici nu intelegi de unde….Куда податься бедному холопу?

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Hannah,
    …da câte odată te mai răşbeşte şi e normal să zici ce crezi…

    [Răspunde]

  • cosânzeana, 18/03/2010 @ 22:21

    imi vine sa plang :(

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @cosânzeana,

    stai, n-o lua tare serios ;-)

    [Răspunde]

  • Soacra Mica, 18/03/2010 @ 22:34

    Mda. Am ramas fara replica.

    [Răspunde]

  • Valeriu Tihai, 18/03/2010 @ 22:43

    Băi frate, mă’nclin…

    [Răspunde]

  • Dumitru, 18/03/2010 @ 23:01

    Cuvant cu cuvant, redai adevarul. Nu ca nu am sti, dar merci ca ne amintesti.Post de nota 10.

    [Răspunde]

  • Nicolae Vartolomei, 18/03/2010 @ 23:14

    *blea*

    [Răspunde]

  • vitalie, 18/03/2010 @ 23:14

    ;-) şi deamu, ca un moldovan adevărat – dă să dau un pic înapoi:

    staţi oleacă, nu mă lăudaţi aşă tare, eu asta întâmplător…aşa, ca să nu rămân filozof. Şi nu, nu mor de foame. mă enervasem oleacă.

    [Răspunde]

    Soacra Mica Reply:

    @vitalie, Cele mai bune articole se nasc cand autorul e enervat, adica l-o ajuns la cartilagiu. Asta e unul din avantajele bloggerilor.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Soacra Mica,
    apu dar mătăluţă eşti tare nervoasă ;-)

    [Răspunde]

    Ella Reply:

    @vitalie, Astept si varianta senina cu aspectele frumoase pentru care se merita de trait in md, cind ai sa fii in bunadispozitie.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Ella,
    Va fi numaidecât şi optimism.
    Dar, mie şi asta îmi pare suficient de optimistă ;-)

    [Răspunde]

  • didik79, 18/03/2010 @ 23:16

    bravo!!!!!!!dar haideti sa multumim si tuturor conducerilor acestui STAT printr-o oda tot atit de frumoasa!!!bravo autor!

    [Răspunde]

  • Placinta, 18/03/2010 @ 23:30

    De-ar fi citit aceasta şi cei de la conducere.

    [Răspunde]

  • Aleera, 18/03/2010 @ 23:30

    Cam modest ai mulţumit pentru atîta bine, dar mie mi-a plăcut!

    [Răspunde]

  • browser, 19/03/2010 @ 00:10

    Inteleg despre ce si cum zici. M-am pornit pe drumuri din cauza asta. Partea amuzanta insa e ca si prin partile astea nu e prea diferita situatia :)

    [Răspunde]

  • Andone, 19/03/2010 @ 00:10

    Cred că Vitalie vroia doar să spună că a rămas fără cash :)

    Articolul mi-a plăcut mult!

    [Răspunde]

  • Botnary, 19/03/2010 @ 00:12

    Doamne cit adevar in articolul acesta si altii mai cred ca aici in tara asta o sa se mai schimbe ceva. Tare naiva mai este lumea.

    [Răspunde]

  • Leonidas, 19/03/2010 @ 00:36

    Bun articol. Dar totusi care e solutia?

    [Răspunde]

  • grigore v., 19/03/2010 @ 01:38

    Vitalie, lasă jălea… du-ti s îț schimbă o sutî di evro ;)

    p.s. ni-o plășet ;)

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @grigore v.,
    dacă ar fi fost… da aşa niş măcar jăle n-a fost, numa ciudă.

    [Răspunde]

  • Anatolie Gavriliuc, 19/03/2010 @ 02:42

    Saracia tarii e usor de masurat in bani. E evident si simplu. Insa e doar o simptoma intarziata.

    Cand plecasem din RM in ’96 faceam bani destui, insa coruptia rampanta, lipsa posibilitatii de a creste profesional si societatea dogmatizata mi-au servit ca semn a timpurilor ce vin. Cu regret, am avut dreptate.

    Curent schimbarile democratice, de decentralizare a puterii, desecretizare si apropiere de EU sunt semnele timpurilor ce vor veni in 10-15 ani. Sper sa nu se intoarca inapoi.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Anatolie Gavriliuc,

    Anatolie, paradoxul şi ironia vieţii e că 12 ani în urmă gândeam cam în aceleaşi categorii ca şi tine, tot vroiam să plec după ce mai nu mă făcusem un fel de contrabandist…

    Acum a apărut tendinţa de curăţare a mentalităţii societăţii. Apoi trebuie de insistat şi de arătat că nu trebuie de oprit. Că 10-15 ani trec cât ai zice peşte, cred că deacum ai observat asta.

    [Răspunde]

    Anatolie Gavriliuc Reply:

    @vitalie,
    Da, anume asta si zic. Iti doresc succes.

    [Răspunde]

  • Radu, 19/03/2010 @ 03:54

    Da blea… cam de atata m-am carat din ibita mea tara… Nicaieri nu-ti ajunge, dar, totusi cu putin efort si cu noroc, poti ajunge la o viata decenta. Insa este o alta latura pe care n-am luat-o in consideratie la plecare: te maninca nostalgia, dupa frati, parinti, prieteni, societate(asa cum e ea),pana si dupa criza de acasa.Si incetul cu incetul, constient, devii strain… despre copii nici nu se mai discuta…
    Nu stii nici odata cum e mai bine. Tot timpul legea balantei e in exercitiu: daca castigi ceva, neaparat pierzi altceva.Acuma depinde de valorile fiecaruia…Mi-asi dori mult sa traiesc in tara mea, dar nu-mi permit. Sunt prea sarac ca sa pot sa ma descurc acasa.Asta e… Sanatate si virtute!!!!!

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Radu,
    …Când ştii că împreună răsturnam munţii…tânjim şi noi aici după cei plecaţi peste mări. Că, ştii şi tu, toţi, cei vechi şi verificaţi v-aţi dus, în afară de Ruslan.

    …da politicienii ştii ce spun despre noi – tvarii eştea niciodată nu-s satisfăcuţi şi nu tac. şi apoi mai vând în “concurs” un loc pentru un şef de spital, comisar de raion… şi, gata, piramida sistemului lucrează iar impotriva omului.

    [Răspunde]

    Dan Reply:

    @Radu,
    Ai dreptate Radule! De kite ori ma gândesc cum e totusi acasa, macar ca prin straini parca ai tot ce-ti trebuie. Ma gândesc la toti cei care au ramas, la parintii si rudele pe care le vad rar, la locurile copilariei… la ai nostri care au plecat peste hotare si sunt nevoiti sa stea ani de zile clandestini, fara sa se poata intoarce acasa, caci ii costa 4000 eur sa revina in Europa. In asa momente iti vine sa plingi sau sa pui mina pe o arma si sa impusti in stinga si in dreapta toti hotii cei care ne au furat toti anii acestia! E rau in Moldova, drumuri proaste, scumpete, oameni amariti si rai uneori, putin politicosi… shocheaza atitudinea asta kind vii din afara. Dar mai stai kiteva zile si intelegi ca de fapt, cum n-ar fi ea, asta ti-e casa, incepi sa te bucuri de cei dragi pe care ii revezi dupa mult timp si faci abstractie de saracia din jur! Si aceste momente nu le cumperi cu nimic si nu le mai poti gasi nicaieri altundeva! Asa ca eu, cu Doamne ajuta, vreau sa merg iar acasa, prin Octombrie! Ador toamna in Moldova!

    [Răspunde]

    Anatolie Gavriliuc Reply:

    @Dan, @Radu
    Fiind plecat de aproape 15 ani, “acasa” pentru mine e deja aici in SUA, langa sotia si copiii mei, prieteni si colegi. Moldova e echivalentul “casei parintesti” de care-mi aduc aminte cu nostalgie insa unde n-am sa vin mai mult decat cu vizite scurte.

    [Răspunde]

  • Morenica, 19/03/2010 @ 08:47

    ieri cred ca o fost ziua “ultimilor bani in buzunar/portmoneu/etc”.

    [Răspunde]

  • Victor, 19/03/2010 @ 10:40

    Tare-i drept tat.
    Mi-a placut postu…

    [Răspunde]

  • Lupul Sur, 19/03/2010 @ 10:50

    wow…

    [Răspunde]

  • jhon, 19/03/2010 @ 10:56

    Prostii, de parca rostul vietii este sa te dai cu bibica si sa te indopi cu medicamente. Baiatu mai mergi pe jos si fa sport si vei economisi 2500 lei. Priveste mai putin televizorul si mai stinge becurile in casa si vei mai economisi vreo 1000 lei. Dar in primul rind mai gindestete la Dumnezeu ca nu pentru a cheltui 9000 de lei pe luna te-ai nascut pe aceasta lume. Fericirea nu este in bani. Si nu mai fiti asa de cicaciosi si plingaciosi, ca nu mai este chiar atit de greu.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @jhon,
    Sigur că-s prostii.
    Mulţumesc de sfaturi, nu-s rele ;-)

    teoria ta e bună, dar poate spui şi practic: de câte sute de ori ai mers pe joc cu copii în braţe şi de mână pe timp rău? Da-n transport, dimineaţa?

    [Răspunde]

  • Artur, 19/03/2010 @ 11:02

    Am citit azi în taxi în drum spre o altă întîlnire de afaceri… Dacă te lași în nădejdea statului nu ajungi departe, tre să dai din coate, tre să dai la bot. Eu zic că tre de tipărit articolul acesta, cu tot cu comentarii să ne semnăm pe cîteva exemplare și să le dăm policienilor cu care ne întîlnim la offlineuri, dialoguri etc.

    [Răspunde]

    jhon Reply:

    @Artur, ce vorbesti arture, articolul asta de 2 bani. Este o vorba inteleapta, daca tacea filosof raminea

    [Răspunde]

    kirpi4 Reply:

    @Artur, dupa ce-am citit, mi-a zburat exact ideea asta prin cap, cu aratatul postului la cei din jilturile de piele.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Artur,
    normal că nu m-am lăsat în grija statului. am schimbat profesia studiată mu-u-lţi ani, decis să nu plec, fac multe.

    Una din ce doream să menţionez e că un buget mai mare decât media pe ţară tot nu lasă multe şanse. da ce fac cei cu mai puţin? …răzbeşte uneori…

    [Răspunde]

  • jhon, 19/03/2010 @ 11:08

    Vitalie, da de ce stergi postul care nu-ti convine?

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @jhon,
    nu se şterge nimic. moderator iniţial e doar akismet-ul şi te-a spus la spam. Toate întrebările la dânsul, poate ai ceva cu el.

    da eu chiar întrebam de ce nu prea apar opinii opuse ;-)

    [Răspunde]

  • Dumitru Ciorici, 19/03/2010 @ 11:10

    Apreciez postul Vitalie, dar, ca și Ella, aștept și un post la fel “din sânge” – de ce naiba merită să trăiești în țara asta ;)

    voie bună!

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Dumitru Ciorici,

    da eu văd mult optimism în ultimul abzaţ… nu se vede ;-)

    [Răspunde]

  • shapiro_inc, 19/03/2010 @ 12:03

    “mă oblig să nu te trădez, să te apăr pân la ultima picătură de sânge, să muncesc pentru tine şi să mă bucur de puţinele momente plăcute din viaţă pe care mi le fac singur, fără ajutorul tău” – parсă mă văd dintr-o parte :( , dar mă bucură că suntem deja mai mulţi am în vedere cetăţeni patrioţi şi mai responsabili care în viitorul apropiat sunt sigur că vom mătura puţin cîte puţin pe aici colea şi pe cineva….. şi în final vom reuşi sigur, optimist ca niciodată, principalul să rămînem la fel de idealişti ca în gîndurile noastre şi în acţiunele acţiunele ulterioare, să rezistăm ca să nu fim înghiţiţi de rutina şi negativul din jur, pentru că lumina se vede la sfîrşitul tunelului oameni buni ÎNAINTE !!!!!

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @shapiro_inc,
    cel mai bun ajutor de la stat e să nu aibă poziţia: a, ai mai mult decât media şi nu ascunzi, vin încoa…

    [Răspunde]

    shapiro_inc Reply:

    @vitalie, http://twitpic.com/19ixxf

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @shapiro_inc,
    sugestivă imagine. …cam verde nu ştiu cum ;-)

    [Răspunde]

  • Cristi, 19/03/2010 @ 12:19

    Da… cam asa se traieste in Moldova. Dar ce facem cand cheltuielile sunt exact cele de mai sus, iar venitul de 4-5 ori mai mic…..???? :( (

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Cristi,
    drept în ţintă!

    [Răspunde]

  • kirpi4, 19/03/2010 @ 12:23

    zis bine si cu suflet. Sper ca varianta pozitiva a postului sa nu se lase mult asteptata.
    Poate nu-i chiar la tema, da este o vorba: viata-i ca paru de la cur – scurta shi plina de cacat. Ei da cyte nu spune omul la nervi;)

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @kirpi4,
    vor fi şi optimiste. principalul să fim conştienţi unde ne aflăm şi de unde ne pornim în sus ;-)

    [Răspunde]

  • Dan, 19/03/2010 @ 12:30

    Bravo cine a scris! 100% de acord, parca as fi spus eu… numai ca mai frumos ticluit, cu umor si sarcasm! Cinste si respect!

    [Răspunde]

  • VICTOR, 19/03/2010 @ 12:52

    demult aveam o terorie:

    Statul RM, obliga cetatenii sai la crime!

    cum e posibil sa supravituiesti cu pensie medie de 700 lei lunar si cu salariu mediu de 3000 lei?
    ori mori, esti o lepadatura saracacioasa, ori “dai in bot” kidanesti, furi, faci variante.
    Statul vrea sa platim impozite, sa fim corecti, dar nu incepe a fi el corect.

    si la urma spune……
    “De-acum rămâne la aprecierea cetăţenilor şi, din pacate, ei nu constientizeaza intotdeauana lucrurile. Ei acum vor să bea lapte cu toate că nu au vacă acasă”, a mai adăugat Ghimpu.
    voronin la fel spunea ca consumam multe kalorii si facem grasime.

    asa ca……..analizeaza inka o data “varianta cu contrabanda”, ca e la moda)))

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @VICTOR,
    n-a analizez varianta, e etapă demult trecută şi închisă.

    [Răspunde]

  • GIndul MEU, 19/03/2010 @ 13:26

    daca citesc acest articol si acei Moldoveni ce au parasit aceasta tara, pai nu se mai intorc in veci acasa….

    [Răspunde]

    browser Reply:

    @GIndul MEU,
    Nu sunt sigur ;)

    [Răspunde]

  • al, 19/03/2010 @ 15:48

    subscriu…
    si cel mai straniu e ca in ultimul timp tot caut motivatii ca acasa nu e atat de rau, ca acolo… acolo in EU nu e chiar asa de bine…

    mda…

    [Răspunde]

  • Ghiocelul Salbatic, 19/03/2010 @ 16:52

    9000 mi de lei nu-i asa de rau, se poate supravietui.

    [Răspunde]

  • viky, 19/03/2010 @ 18:05

    9000 de lei dar impartitii la 4

    [Răspunde]

  • neagaoleg, 19/03/2010 @ 18:54

    n-am sotie, copii n-am dar am ales luxul de a trai in casa parinteasca, nu lucrez dar am ceva bani mai multi in buzunar, dar stiu ca esti mai fericit decit mine

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @neagaoleg,
    las-că tot e-nainte ;-)

    [Răspunde]

  • vitalie, 19/03/2010 @ 20:06

    @Ghiocelul Salbatic, @viky et al.,
    nu este vorba de sumă, mesajul este despre cercul vicios în care se află tinerii, chiar dacă muncesc mult şi au un buget mai mare decât media. Dar cei care au bugetul mediu, or mai mic? Şi-s foarte mulţi aşa, zei de mii de familii.

    [Răspunde]

  • NuImportă, 20/03/2010 @ 01:40

    Autor,

    Ceri cecul pentru orice produs/serviciu ce cumperi?
    Ai scris la fisc o petiție, că guvernul colectează propuneri de la oameni cum de îmbunătățit legislația?
    Nu văd propuneri cum statul să te ajute?
    Ai un plan de acțiuni pentru 2010 pentru a face mai bine în situația creată?

    Să ne jeluim și să criticăm suntem majoritatea buni, păcat că sunt puțini ce doresc să acționeze și să repare lucrurile.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @NuImportă,
    da, cer cecurile permanent. în petiţii nu cred, mi-i mai uşor să-mi măresc veniturile. cu atât mai mult că treaba fiscului este doar de a colecta banii şi ai transmite statului.

    infrasctrura, intimidarea organelor de forţă, stimularea mulgerii de bani, lipsa dezvoltării sunt momentede bază care încurcă familiile tinere. mai tare mă deranjează situaţiia miilor de familii care au un buget mult mai mic şi nici o şansă de a ieşi. dar statul stă pe loc şi se află în lupte politice. în aşa situaţii petiţiile pot să mi le fac sul… ;-)

    [Răspunde]

  • Radu, 20/03/2010 @ 03:47

    Salutare!
    Vad ca s-a incins o discutie interesanta.
    Catre Dl A. Gavriliuc: Stimate domn,foarte mult conteaza, dupa cum spuneam anterior, valorile fiecarui om in parte. Nu sunt plecat de atata amar de vreme ca tine, dar sunt si eu cu sotia si copiii, legal printre altele, cu job nu rau, incerc sa-mi fac prieteni (bineinteles moldoveni, ca nu sunt compatibil cu localnicii decat oficial la serviciu). Dar… CEVA… nu-mi ajunge. Si acest CEVA, cu (mare) regret tu nu-l vei mai intelege deja niciodata. E tarziu. Asta e… Nu ma intelege gresit. Nu te invinuiesc. Incerc doar sa-ti explic ca oamenii sunt diferiti si valorile lor sunt diferite. Eu, de exemplu,asi prefera macar batranetea (ca acum am spus deja ca nu-mi permit de a trai acasa)sa mi-o petrec acasa si sa-mi las oasele pe pamantul meu, langa stramosii mei – ma refer la genealogia familiala.Imi cinstesc si voi cinsti stramosii mei si nu voi uita niciodata de unde am pornit.Asta e o cultura a familiei mai mult. Mai mult ca atat: fac si voi face eforturi turbate ca sa le dau copiilor mei macar o parte din tezaurul nostru, din cultura si obiceiuri, sa-i fac sa fie sufletisti si oameni de omenie si NU NISTE ROBOTEI AI SISTEMULUI BINE GANDIT PANA LA MICI DETALII fara opinia proprie SANATOASA labili psihic si emotional, dependenti la disperare de sfatul psihologului, care nu au nici cea mai mica idee ce inseamna notiunea de PRIETEN cu toate ca au cuvantul acesta in vocabular si il folosesc mai des decat trebuie(noi inca ne bazam pe sfatul prietenului care are o priza mult mai mare decat a psihologilor).
    Nu trebuie sa ascundem chestiile acestea, recunoaste, nu-i asa ca traiesti intr-o asemenea societate?!Nu te invinovatesc, asta e. Vreau doar sa-mi expun punctul meu de vedere vis-a-vis de America de Nord. Iti doresc bafta in toate, sanatate familiei si sa ne auzim de bine. Insa totusi, daca nu te superi, nu taia te rog radacinile. E pacat…
    Cu respect – Radu.

    [Răspunde]

    Anatolie Gavriliuc Reply:

    @Radu,
    Posibil ca diferenta de perceptie e anume in ce ai mentionat – “Nu sunt plecat de atata amar de vreme ca tine”. Tranzitia psihologica se face la cca vre-o 10 ani.

    Citeste ce-am mai scris pe http://labordei.com, posibil ca o sa gasesti ca avem multe puncte de vedere comune. Cad de acord ca societatea occidentala are multe neajunsuri, insa e net superioara celei din RM. Si crede-ma, poti sa-ti faci prieteni la catarama si peste hotare, cu care te poti intelege si pe care poti conta neconditionat.

    Apoi, nu incurca fenomenele de a fi asimilat in societatea noua si de a fi integrat. E o diferenta principiala, si anume in pastrarea identitatii. Faptul ca nu ma voi intoarce inapoi in RM nu inseamna ca m-am dezis de radacinile neamului, cum e normal sa nu te dezici de bastina parinteasca si asta nu necesar implica sa traiesti tot acolo.

    Dar mai este si un alt aspect – copiii mei deja au o alta identitate, diferita de a mea. Si nu am de gand sa le impun lor ceea ce nu e a lor, cu toate ca cred ca n-o sa se dezica nici ei de radacinile neamuliu.

    Succese!

    [Răspunde]

  • Hannah, 20/03/2010 @ 05:16

    Dl Vitalie,
    Va multumesc pentru mesaj si invitatie.
    Am nevoie sa citesc inca o data comentariile facute pe pagina Dvs. si sa-mi adun ganduri….
    Cu toate ca sunt de parere ca daca ideile discutate pe site-ul Dvs. vor ramane numai pe pagina Dvs.,…atunci care e scop? Discutia intre personae care intamplator s-au intalnit pe blog-ul Dvs. fiindca au vizitat blog-ul dlui Eugen…ca eu, de exemplu, si au citit articolul “Declaraţie de venit”.
    Doar daca ideile vor face continutul …macar unui bloc pe pagina ziarului……atunci vom putea spune ca am facut si noi ceva pentru tara noastra.

    Fiecare lucrul trebuie sa aiba inceputul…..totul ce incepe cu ceva, din ceva…..
    E greu celor care in varsta medie s-au trezit intr-o buna dimineata cu “perestroika” si independenta….si nu au fost pregatiti pentru viata “noua”.
    E greu si celor, care sau nascut in timpul sau dupa “”perestroika”….
    Sau poate sa mai citim inca o data pe A. Puskin “Пир во время чумы”?
    Inca ceva: eu in principiu nu prea ma duc la biserica, nu ca nu cred in Dumnezeu, am alte motive…..dar nu demult am citit “The Book of Enoch”, cred ca stiti ca cartea lui nu face parte din Biblie…. E voarte interesant…..va sfatui sa cititi daca se gaseste pe piata sau online.

    Pana cand vreu sa spun doua lucruri, poate ca e mult, doar :

    1. “Action speak louder than words” – e o expresie in limba Ebgleza. Cred ca toti inteleg. Nu am gasit un echivalent in limba noastra sa sune atat de puternic.
    2. Nu stiu daca ati citit, sau daca cineva tine minte de articolul scris de V.I.Lenin “С чего начать”. Nu sunt sigura ca mai face parte din programul scolar. Mi se pare, daca memoria nu ma inseala, Dlui a facut o buna propunere pe timpurile lui……

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Hannah,

    daca ideile discutate pe site-ul Dvs. vor ramane numai pe pagina Dvs.,…atunci care e scop?

    un rezultat foarte bun ar fi dacă cei care au citit vor ţine cont de asta peste timpuri, când vor fi acolo “sus”…

    [Răspunde]

  • ion, 20/03/2010 @ 06:20

    jos palaria…din inimima si din durere(cu parere de rau).
    bravo

    [Răspunde]

  • Hannah, 20/03/2010 @ 15:53

    Se intelege, ca daca dorim sa schimbam ceva trebuie sa incepem din noi insumi, si toti in sfarsit raspundem la o autoritate superioara. Dar totul e dezechilibrat in Moldova…..si nu ai pe cine vota…..sistemul de invatamant e prost….educatia generala lispeste….valorile de baza….sapte ani de acasa…nu stiu…

    [Răspunde]

  • silvy, 21/03/2010 @ 21:06

    mia placut mult articolul! e super! succes in continuare! si comentariile is faine! auzi pareri si de acasa si de departe… doar ca situatia nu se schimba cu nimic. cu mare parere de rau :( sa speram ca va fi cindva mai bine! bafta tuturor!

    [Răspunde]

  • Paul Hodorogea, 21/03/2010 @ 21:52

    Noi, ca şi Oleg Voronin..
    suntem bogaţi la suflet! :)

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Paul Hodorogea,
    Noi, cel puţin ca şi OV… :-)

    [Răspunde]

  • Radu, 23/03/2010 @ 02:49

    Salutare!
    catre Anatol:
    copiii mei deja au o alta identitate, diferita de a mea
    Sunt de acord ca copiii aflandu-se mai mult in societate decat impreuna cu parintii (scoala, gradinita, activitati sportive extrascolare, excursii, etc)sunt deja captati de sistem, si asta-i realitatea. Noi putem doar incerca sa le mai filtram informatia pana la o anumita varsta si sa le-o expunem poate mai pe intelesul lor cu cuvintele noastre. Asta cate o data schimba situatia in favoarea noastra – a veneticilor cu idei frustrante si logica “crivaia”. Aici sunt de acord cu tine.
    dar in ceea ce priveste:
    Si nu am de gand sa le impun lor ceea ce nu e a lor
    Aceste cuvinte ma ating adanc… pacat ca gandesti asa… In primul rand nu e de competenta ta sa decizi ce e al lor si ce nu. Si pe urma chestia asta nu se impune ci se TRANSMITE din generatie in generatie. Si anume de asta exista in aproape toate tarile Comunitatea Moldovenilor unde copiii nostri pot vedea si pot face comparatie intre cum se sarbatoreste la noi sosirea primaverii si 8 martie, si cum se face (dar nu prea se face, ca cam 15-20% stiu in America de Nord ca 8 martie e ziua internationala a femeilor)in tara care ne-a “gazduit”.Mai exista scoli de etnie -nu moldovenesti, dar romanesti si rusesti unde copiii nostri pot face iarasi o comparatie intre stilul de invatamint, DISCIPLINA la scoala si valorile omenesti (nu cele materiale).
    Iarasi m-am intors la valorile fiecarui om in parte. Zaclinilo:)
    Ma rog… nu am nici un drept sa te judec.Sper ca nu te superi, draga Anatol, eu nu spun asta cu rau. Incerc sa-mi expun punctul de vedere. Si sunt de acord ca poti sa-ti iubesti tara si de la distanta. Dupa cum spuneam, acum la moment nu-mi permit sa traiesc in tara natala dar sper macar batranetile sa mi le petrec acasa si sa-mi las oasele in pamintul pe care m-am nascut. Mai mult un cult de familie.
    In speranta ca nu ai luat chiar aproape de inima replicile mele iti doresc sanatate si succes in toate. Mult noroc si … nu taia creaga de sub tine:)A propos – copiii tai au citit povestea cu Danila prepeleac de Ion Creanga?
    labordei.com are multe lucruri pozitive.
    Sanatate multa autorului si tuturor vizitatorilor a acestui blog.
    Cu respect – Radu.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @Radu,
    ca să se uite trebuie 3 generaţii, fără contacte, să treceţi la altă limbă.

    Da la ai tăi – fiţi pe pace! Îi de ajuns să veniţi pe o lună pe aici, dacă-i mai adaug şi pe ai mei la companie apoi au impresii pe o jumate de viaţă ;-)

    [Răspunde]

  • nicu, 12/04/2010 @ 14:02

    teoria statului ca racket – charles tilly – carte clasica – coercion, capital and european states http://books.google.com/books?hl=en&lr=&id=_vxU-Cl-gBoC&oi=fnd&pg=PR9&dq=charles+tilly+coercion+capital+and+european+states&ots=Jf3ASciPFr&sig=kXj7Uk6MxcsGvyuEQZZuNVVfpVE#v=onepage&q&f=false

    toate statele au aparut asa :) definitia unui racket: oferi solutia unei probleme create de tine.

    [Răspunde]

    vitalie Reply:

    @nicu,
    Mulţumesc pentru recomandare. Am s-o imprim şi o citesc, că de pe hârtie mai bine se leagă.

    oferi solutia unei probleme create de tine.

    întro lucrare (nu-mi aduc aminte cum se numeşte la cest moment) era spus exact asta despre criminalitate. Erau analizate aspectele criminalităţii din toate părţile. şi principalii ei beneficiari. Cel mai mare beneficiar al criminalităţii iese statul, cum n-o întorci şi o suceşti.

    [Răspunde]

  • Anonim, 27/07/2011 @ 12:36

    Declaraţie de venit
    achitarea chiriei, apartament nemobilat – 0
    plata serviciilor comunale – gaz 400 iarna !! lumina 300 apa 120(fara contor..) deseuri 40
    plata pentru grădiniţa, 1 copii – 800 +200 pentru diferite activitati onomastici sarbatorii copii sunt ceva sfint si am hotarit sa gasim o gratinita buna !
    cheltuieli pentru medicamente de răceală – 500 +-
    nu in fiecare zi raceste si nu mai consuma copii atita medicamente..

    benzină pentru a duce copii la grădiniţă 90 ( cu rutiera la serviciu pe jos fuga )
    altele (taxe, tot la stat) – 400. 1 pe an

    si aproape 2600 pe luna fara alte taxe 1 pe an

    Sincer sa va zic Voi! traiti ca porcii nam cuvinte posibil ca 99% din tineretul de astazi pur si simplu nu stiu a economisi
    asha printre rinduri a 2 zii eu nu maninc nimic doar cafea si apa si ma simt mai bine si fizic si spiritual ca tine RUsine sati fie sa mai scrii ceva Rusine !!!

    [Răspunde]

Pagini care fac referinţe la acest text (Trackbacks)
  1. Declaraţie de venit, via CuratMurdarSîRîLî « blogul lui eugen
  2. Disperatul – Campionul Blogovatului @ Disperatul

Spune!